کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

اصول طراحی بسته بندی محصولات

انواع طراحی کارتن بسته بندی محصولات
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

امروزه داشتن طراحی در بسته بندی به یکی از روش‌های موثر در بهبود سطح فروش محصولات شناخته شده است. در واقع تمامی صاحبان برندهای بزرگ و تولیدکنندگان کالا به اهمیت بسته بندی محصولات خود پی برده‌اند و می‌دانند عدم توجه به این مقوله سبب از دست رفتن درآمد فروش و یا شهرت برندشان می‌شود.

 

تصویر اول هرچیز بسیار ماندگار است. بسته بندی مناسب نیز اولین عاملی است که مشتری با آن مواجه شده و جلب محصول می‌شود. در نتیجه دقت در طراحی بسته بندی و رعایت اصول طراحی جعبه بسته بندی بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

 

به مجموعه قواعد ساده اما تخصصی اصول طراحی بسته بندی و برند سازی گفته می‌شود که رعایت آن خروجی مثبتی را در بازاریابی و فروش محصولات به همراه خواهد داشت.

با استفاده از یک بسته بندی و طراحی مناسب می‌توانید تا حد قابل توجهی بازار محصول خود را در دست بگیرید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا برای طراحی بسته بندی محصولات خود هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

 

در این بخش از وبلاگ شرکت کارتن سازی افراپک با اصول و اهمیت طراحی بسته بندی انواع محصولات آشنا خواهیم شد.

اگر به دنبال روشی موثر و کارآمد برای افرایش فروش و بازاریابی محصول خود می‌گردید، تا پایان این مقاله همراه افراپک باشید.

 

اهمیت طراحی بسته بندی کارتن

طراحی بسته بندی

همه ما می‌دانیم که استفاده از کارتن بسته بندی موجب حفاظت از محصولات بسته بندی شده می‌شود. اما کارایی کارتن بسته بندی به اینجا ختم نمی‌شود.

یکی دیگر از کارایی‌های بسته بندی کارتنی، بازاریابی و تبلیغات محصول و یا برند تولیدکننده آن است. با طراحی جعبه بسته بندی شما می‌توانید محصول خود را در ذهن مخاطب پر رنگ تر نمایید.

زمانیکه برای محصولات خود از بسته بندی مناسب حاوی چاپ و طرح‌های متنوع استفاده نمایید، در واقع به برندسازی محصول خود کمک کرده اید. یعنی همان بسته بندی یک تبلیغ برای کالایتان به حساب می‌آید و در نتیجه منجرب به فروش و جذب مخاطب می‌شود.

پس تنها کافیست با کمی خلاقیت از رنگ‌ها، طرح‌ها و ابزارهای طراحی برای ساخت جعبه بسته بندی مناسب محصولتان استفاده نمایید.

 

در برخی از شرکت‌های بسته بندی و یا کارتن سازی مهندسان و کارشناسانی برای طراحی بسته بندی برگزیده شده اند که شما را در طراحی با ایده‌های جدید آشنا می‌سازند.

اما طراحی جعبه بسته بندی مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

نکات مهم طراحی بسته بندی

اصول طراحی بسته بندی انواع محصولات

در زمان طراحی کارتن بسته بندی متناسب با محصولتان، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید در میان صنایع پر رونق و پر رقابت رشد کنید. در این بخش شما را با ۷ نکته مهم طراحی جعبه یا کارتن بسته بندی آشنا خواهیم کرد.

 

استاندارهای طراحی جعبه یا کارتن بسته بندی عبارتند از:

صداقت

برخی از تولیدکنندگان تازه وارد و نوپا برای بزرگ جلوه دادن محصولات خود از طراحی اغراق آمیز و درج اطلاعات غیر واقعی بر روی بسته بندی محصول استفاده می‌نمایند.

توجه داشته باشید که استفاده از این روش‌ها نه تنها سبب ترغیب مشتری به خرید محصول نخواهد شد بلکه بی‌اعتمادی مخاطب را نیز به همراه خواهد داشت.

پس در طراحی جعبه بسته بندی سعی کنید با مشتریان صادقانه برخورد نمایید و از بسته بندی در خور محصول خود و اطلاعات واقعی استفاده نمایید.

 

ساده گرایی

همیشه زیبایی در سادگی جلوه گر می‌شود.

بسته بندی محصولات در عین زیبایی و متمایز بودن باید طراحی ساده و شفاف داشته باشد تا مخاطب به راحتی در اولین مواجه با محصول به نوع و کاربرد آن پی ببرد.

 

حمل آسان

طراحی بسته بندی باید بگونه‌ای باشد که به راحتی جا به جا شود و کمترین فضا را درهنگام حمل و نقل اشغال نماید.

این نکته در عین سادگی بسیار مهم و کاربردی است که متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان از اهمیت آن غافل هستند و شما با کمی اهمیت و دقت در این نکته می‌توانید به راحتی با برندهای بزرگ رقابت نمایید.

 

خلاقیت

در هنگام طراحی جعبه بسته بندی به هیچ محدودیتی اکتفا نکنید و سعی کنید با ایده‌های جذاب بسته بندی‌ای ساده و در عین حال جذاب را طراحی نمایید.

برای این کار لارم نیست حتما با جوهر و نقاشی محصول را طراحی نمایید بلکه با چند ایده ساده می‌توانید بهترین جعبه بسته بندی را برای محصول خود تولید نمایید.

 

استفاده از لوگو بر روی بسته بندب

استفاده از لوگو شرکت و یا کارخانه بر روی جعبه بسته بندی محصولات یک امر بسیار مهم برای دیده شدن برند شما و ماندگاری در ذهن مخاطب است.

لوگو در واقع نشان دهنده شخصیت و هویت کسب و کار شما و ابزاری برای جذب مشتری است. در طراحی جعبه یا کارتن بسته بندی حتما از لوگو شرکت و برند خود استفاده نمایید.

 

سفارشی سازی بسته بندی

سعی کنید در زمان طراحی بسته بندی کالاها آنها را با اعمال جزئیات برای برند خود شخصی سازی نمایید.

استفاده از طرح و بسته بندی مخصوص به یک برند بر ماندگاری و شناخت برند شما در نظر مشتریان کمک می‌کند.

 

استفاده از انواع چاپ بر روی بسته بندی

در هنگام طراحی جعبه بسته بندی می‌توانید با استفاده از روش‌های چاپ، نقش‌ها و طرح‌های مورد نظر را بر روی بسته بندی محصول خود ایجاد نمایید.

استفاده از چاپ بر روی جعبه بسته بندی بسیار مهم است که با بهره گیری از آن می‌توانید یک بسته بندی شیک و جذاب را برای محصولتان طراحی نمایید.

کارتن لمینی یکی از انواع کارتن در صنعت کارتن سازی و بسته بندی است که با ایجاد یک لایه لمینت بر روی آن می‌توان انواع طرح‌ها را بر روی آن چاپ نمود. از کارتن لمینتی برای بسته بندی محصولات حساس و ارزشمند مانند جواهر، عطر و … استفاده می‌نمایند.

 

برای چه محصولاتی می‌توان از بسته بندی طراحی شده استفاده کرد؟

با توجه به گسترش کاربرد استفاده از کارتن برای بسته بندی و اهمیت طراحی آن در فروش محصول در پاسخ باید گفت امروزه برای تمامی محصولات می‌توان از بسته بندی کارتنی و طراحی‌های متنوع استفاده کرد.

موفقیت در این امر معطوف به امر خاصی نمی‌باشد و شما با توجه به خلاقیت و درک ویژگی‌های محصول می‌توانید از طراحی جعبه بسته بندی استفاده نمایید.

 

ویژگی‌های طراحی جعبه بسته بندی مناسب

 

ویژگی طراحی انواع بسته بندی محصول

 

 

 

  • در اختیار گذاشتن اطلاعات مهم با مشتری در ثانیه‌های اول، برقراری ارتباط خوب
  • محافظت جعبه بسته بندی از درون خودش
  • ایمن نگه داشتن محصول تا تاریخ انقضا
  • توصیف مختصر و کامل محصول به مشتری
  • بازیافت پذیر بودن
  • و….

 

سخن پایانی

 

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که صنعت چاپ و بسته بندی یکی از صنایع پیچیده و مهم می‌باشد که با دقت باید تمام نکات  موجود در آن را بررسی نماییم.

استفاده از طراحی و بسته بندی مناسب باعث افزایش فروش و بازاریابی محصول می‌شود، در واقع با انتخاب بسته بندی مناسب به برند سازی و تبلیغ محصول خود کمک کرده اید.

طراحی جعبه یا کارتن بسته بندی باید بگونه‌ای باشد که اطلاعات محصول را بطور شفاف و دقیق در اختیار مشتری قرار دهد.

در هنگام طراحی و سفارش جعبه بسته بندی حتما نکات ذکر شده را به دقت بررسی و اعمال نمایید.

 

در این نوشته سعی کردیم شما را با نقش بسته بندی در فروش محصول و رعایت اصول استفاده از طراحی در انواع بسته بندی آشنا نمودیم. امیدواریم توانسته باشیم از طریق مطالب عنوان شده اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

 

در صورت داشتن سفارش و یا درخواست مشاوره می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس  با ما با کارشناسان و مهندسان واحد مشاوره شرکت کارتن سازی افراپک ارتباط برقرار نمایید.

شنونده نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

کارتن و انواع آن

کارتن چیست و انواع آن کدامند؟

در این بخش از وبلاگ کارتن سازی افرا پک، به معرفی اجمالی کارتن، انواع کارتن و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.   امروزه یکی از ارکان مهم صنعت بسته‌بندی، کارتن مقوایی است…

  • ۱ مرداد ۱۴۰۲
  • 278
خواندن
چاپ فلکسو چیست و کاربرد آن در صنعت کارات سازی چیست؟

چاپ فلکسو چیست؟ کاربرد و ویژگی‌های آن کدامند؟

در این بخش از وبلاگ کارتن سازی کرج با بررسی چاپ فلکسو و کارتن فلکسویی همراه شما خواهیم بود. یکی از راه‌های تجارت و رسیدن به فروش بالا و سودآوری…

  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
  • 88
خواندن
دستگاه لمینت کارتن| انواع|ویژگی و تفاوت ان با کارتن معمولی

آشنایی با دستگاه لمینت کارتن و انواع آن

در صنعت کارتن سازی برای تولید انواع کارتن بسته بندی از ماشین آلات و تجهیزات متفاوتی استفاده می‌شود. دستگاه لمینت کارتن یکی از جمله ماشین آلات مورد نیاز در صنعت…

  • ۶ بهمن ۱۴۰۲
  • 71
خواندن
کارتن میوه صادراتی، انواع کارتن میوه، مزایای استفاده از کارتن میوه

هر آنچه باید از کارتن میوه صادراتی بدانید!

همه ما می‌دانیم که امروزه از کارتن برای بسته بندی انواعی از محصولات استفاده می‌شود. کارتن میوه صادراتی یکی از انواع کارتن‌های بسته بندی در صنعت کارتن سازی است که…

  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲
  • 80
خواندن