کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

چاپ هولوگرام چیست و انواع آن کدامند؟

هولوگرام0
۵/۵ - (۲ امتیاز)

در صنعت چاپ و بسته بندی روش‌های بسیاری برای چاپ روی بسته بندی محصولات وجود دارد که برای انتخاب باید با انواع آن آشناییت داشته باشید تا بتوانید بهترین روش متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

هولوگرافی یا هولوگرام نوعی برچسب است که بر روی بسته بندی محصولات مختلف چاپ می‌شود.

توسعه فناوری چاپ هولوگرام از سال ۱۹۶۲ توسط  افرادی در کشور شوروی و ایالات متحده آغاز شد. ابداع روش‌های جدید سبب شد تا هولوگرام‌ها به مرور زمان تکامل پیدا کنند و به کیفیت‌های امروزی برسند.

چاپ هولوگرام از جمله خدمات چاپی است که صاحبان برندهای بزرگ و معتبر می‌توانند بر روی کارتن بسته بندی محصولات برای حفظ اصالت کالا خود از آن استفاده نمایند. در واقع می‌توان گفت هولوگرام نشانه اصل و اورجینال بودن محصولات داخل بسته بندی است.

چاپ هولوگرام دارای انواعی است که با توجه به نیازهای مشتری و ملاک‌های موجود طراحی و تولید می‌شود. در مقاله پیش رو قصد داریم با بررسی چاپ هولوگرام اطلاعات لازم مربوط به این چاپ را در خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز قرار دهیم.

 

هولوگرام چیست؟

برچسب چاپ هولوگرام

 

در پاسخ به این سوال ابتدا به سراغ معنی واژه هولوگرام خواهیم رفت. هولو به معنی همه و یا تمام یک شی و گرام به معنی نگاشتن بصری یک شی است.

برچسب‌های هولوگرام عموما براق، دارای ظاهری رنگین کمانی و رنگی نقره ای هستند که با تابش نور خورشید رنگ‌های آن دچار تغییر می‌شوند.

هر نوع هولوگرام با هدف خاصی بر روی جعبه‌های بسته بندی چاپ می‌شود.

به زبان ساده در تعریف چاپ هولوگرام باید گفت، فناوری سه بعدی است که بدون استفاده از دوربین و عینک قابل مشاهده هستند یعنی با قرارگیری در هر نقطه از صفحه نمایش می‌توانید به راحتی جسم را بطوری واقعی بدون استفاده از دوربین یا عینک مشاهده نمایید.

هولوگرام تکنیکی از عکاسی است که نور پراکنده شده از یک جسم را ضبط کرده و آن را بصورتی سه بعدی نمایش می‌دهد. هولوگرام با استفاده از لیزر عموما برای نشان دادن آرم خاص نام شرکت، طرح‌های گرافیکی و… بر روی بسته بندی استفاده می‌شود.

برچسب‌های هولوگرام دارای برجستگی‌های ظریفی هستند که تنها با لمس کردن متوجه آن خواهید شد. برجستگی‌های هولوگرام سبب ایجاد جذابیت و زیبایی در این برچسب‌ها شده است.

هولوگرام انواعی دارد که هرکدام برای مصارف خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.حالا که با مفهوم چاپ هولوگرام آشنا شده‌اید به سراغ بررسی انواع هولوگرام خواهیم رفت.

 

انواع چاپ هولوگرام کدامند؟

هولوگرام‌ها در انواع متعدد با توجه به نیاز مشتری تولید و بر روی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این بخش برخی از انواع آن را نام خواهیم برد. انواع هولوگرام را بر اساس طرح و کاربرد می‌توان تقسیم بندی کرد که هرکدام دارای مدل‌های متفاوتی هستند.

انواع هولوگرام بر حسب طرح

هولوگرام‌ها به طور کلی دارای دو دسته بندی هستند که شامل:

۱.عمومی و از پیش آماده

همانطور که از نام آن پیداست این مدل هولوگرام نقش‌ها و یا طرح‌های از پیش آماده دارند. هولوگرام‌های عمومی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند و برای بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر مزیت‌های هولوگرام عمومی آمادگی سریع در زمان کم است. البته می‌توانید اطلاعاتی مثل شماره سریال و یا لوگو را نیز به این طرح‌ها اضافه نمایید.

۲.سفارشی و اختصاصی

این هولوگرام دارای طراحی کاملا مشخص و شخصی سازی شده است که مخصوص برای یک برند و یک مشتری مطابق درخواست وی تولید می‌شود.

این نوع هولوگرام‌ها به دلیل آنکه از طراحی مخصوص یک برند تولید می‌شوند از امنیت بالایی برخوردار هستندو می‌توان از آنها برای پلمپ نمودن بسته بندی محصولات نیز استفاده کرد.

هولوگرام اختصاصی پیچیده است و نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد. از این هولوگرام‌ها برای محصولات قیمت بالا استفاده می‌شود که عموما قابل پیگیری نیز هستند.

 

انواع هولوگرام براساس کاربرد

هولوگرام شناسایی: عموما بر روی کارت شناسایی برای جلوگیری از جعل و یا کلاهبرداری و حفظ امنیت آن‌ها چاپ می‌شود.

 

هولوگرام نوار چسبی: بر روی جعبه‌ها، پاکت نامه‌ها و… برای پلمپ کردن بسته بندی استفاده می‌شود که از امنیت بالایی برخوردار هستند. نوشته‌های ریز درج شده بر روی این هولوگرام‌ها با دستگاه‌های مخصوص قابل خواندن هستند.

هولوگرام با متن پنهان: با توجه به امنیت این نوع هولوگرام از آن برای محصولات حساس استفاده می‌شود که اطلاعات درج شده روی آن با استفاده از دستگاه لیزر قابل خواندن است.

هولوگرام رنگین کمانی: از پرکاربردترین نوع هولوگرام است که به صورت سه بعدی تولید می‌شود.

هولوگرام نقش برگردان:این نوع هولوگرام‌ها با اسم تخریب شونده نیز شناخته شده اند. پس از جداکردن، یک لایه فویل مانند بر روی جعبه یا بسته باقی می‌ماند که این تصویر می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد. قسمت باقی مانده می‌تواند متناسب با سلیقه مشتری متفاوت باشد.

 

هولوگرام دوبعدی، سه بعدی، هات استپ، هولوگرام لیبل یا سرد و… از انواع دیگر هولوگرام هستند که هرکدام ساختار مخصوصی دارند که با کاربرد آنها آشنا خواهیم شد.

 

کاربرد چاپ هولوگرام

استفاده از چاپ هولوگرام در صنایع بسیاری کاربرد دارد که هر صنعت با توجه به مصارف خود از انواع مختلف آن استفاده می‌نماید.

  • استفاده در اسناد امنیتی، اوراق و سندهای مالی
  • گواهینامه رانندگی
  • کارت شناسایی، کارت ملی، پاسپورت
  • برچسب‌های پوشاک و اکسسوری
  • اسباب بازی و کالاهای ورزشی
  • بسته بندی محصولات با هدف تبلیغ برندهای مختلف
  • برندسازی
  • پلمپ کردن اسناد امنیتی
  • و بسیاری کاربردهای دیگر

 

مزایای چاپ هولوگرام

  • جلوگیری از جعل و کلاهبرداری
  • حفظ امنیت محصول
  • مقاوم در برابر رطوبت، آب و حرارت
  • قابل تولید  در اندازه‌های مختلف
  • تولید در هر میزان تیراژ
  • عدم تقلب لوگو و طراحی
  • تضمین اصالت کالا

 

هزینه سفارش چاپ هولوگرام

با توجه به طیف گسترده انواع هولوگرام قیمت هرنوع آن متفاوت است. زیرا هر نوع آن دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که با توجه به نیاز مشتری و تعیین نوع هولوگرام وی قیمت مشخص می‌گردد. برای مثال:

هولوگرام‌های عمومی قیمت کمتری نسبت به هولوگرام‌های اختصاصی دارند.

هولوگرام استپ نسبت به هولوگرام لیبل یا سرد گران‌تر است.

برخی از انواع هولوگرام در کنار داشتن قیمت بالا از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند که امنیت کالا را تضمین و سبب جلوگیری از کلاهبرداری آن می شوند.

 

سخن پایانی

در بخش‌های مختلف این مقاله در رابطه با چاپ هولوگرام و اهیمت آن صحبت کردیم و بیان نمودیم که این نوع چاپ به دلیل برخورداری از امنیت بالا بسیار مهم و پرکاربرد در بسیاری ازصنایع می‌باشد.

با استفاده از برچسب‌های هولوگرامی بر روی بسته بندی محصولات خود می‌توانید راه‌های تقلب یا کلاهبرداری از برند خود را مسدود کرده و اصالت کالاهای خود را با استفاده از طرح‌های اختصاصی تضمین نمایید. این امر به میزان قابل توجهی موجب رشد و توسعه کسب و کار و درنهایت جلب اعتماد مشتریان می‌باشد که از طریق آن می‌توانید به فروش و سود بالایی دست یابید.

 

برای ثبت سفارش و برقراری ارتباط با کارشناسان شرکت کارتن سازی افراپک می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما درخواست خود را ثبت نمایید.

پاسخگوی سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

کارتن فلکسویی

هر آنچه باید از کارتن فلکسویی بدانید!

کارتن یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نوع بسته بندی است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایجاد چاپ بر روی بسته بندی به میزان کارتن بسته بندی اهمیت…

  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • 55
خواندن
isometric postal parcels mails

هر آنچه که باید از کارتن پستی بدانید!

همه شما حداقل یک بار با بسته بندی کارتن پستی مواجه شده‌اید و با آن آشناییت دارید. کارتن پستی یکی از انواع کارتن‌های بسته بندی است که در ادارات پست…

  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲
  • 91
خواندن
دستگاه لمینت کارتن| انواع|ویژگی و تفاوت ان با کارتن معمولی

آشنایی با دستگاه لمینت کارتن و انواع آن

در صنعت کارتن سازی برای تولید انواع کارتن بسته بندی از ماشین آلات و تجهیزات متفاوتی استفاده می‌شود. دستگاه لمینت کارتن یکی از جمله ماشین آلات مورد نیاز در صنعت…

  • ۶ بهمن ۱۴۰۲
  • 71
خواندن
انواع پرکاربرد چاپ در صنعت کارتن سازی و بسته بندی

آشنایی با انواع پرکاربرد چاپ و اهمیت آن در صنعت بسته بندی

آنچه امروزه مورد توجه مصرف‌کنندگان کالا و محصولات قرار می‌گیرد، طراحی و چاپ بسته بندی است که به موجب آن، ارزش و فروش محصول، افزایش پیدا می‌کند. صنعت چاپ، صنعتی…

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 12
خواندن