کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

ورق کارتن چیست و انواع آن کدامند؟

ورق کارتن
۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

در این بخش از وبلاگ کارتن سازی افراپک به دو پرسش زیر پاسخ خواهیم داد:

ورق کارتن چیست؟

انواع ورق کارتن کدامند؟

 

ورق کارتن چیست و انواع آن کدامند؟

ورق کارتن

امروزه تمامی محصولات دارای بسته‌بندی مخصوص به خود هستند. یکی از انواع مهم بسته‌بندی، جعبه کارتن می‌باشد. جعبه کارتن از ورق کارتن ۳لا، ۵لا و ۷لا تولید می‌شود که نسبت به سایر روش‌های بسته‌بندی، دارای مزایای خاصی می‌باشند.

 

مزایا جعبه کارتن

  • محافظ مطمئن برای محصول
  • حفاظت از محیط زیست
  • مقرون به صرفه بودن
  • تنوع در ابعاد

 

ما در این بخش برای درک بهتر اهمیت ورق کارتن در صنعت کارتن سازی، به بیان مزایای جعبه کارتن پرداختیم. برای آنکه بیشتر با کارتن و انواع آن آشنا شوید می‌توانید به مقاله کارتن چیست و انواع آن کدامند؟ مراجعه نمایید.

 

انواع کاغذ ها

همانطور که پیش تر گفتیم جعبه کارتن از ورق کارتن ساخته می‌شود و ورق‌های کارتن نیز از کاغذ تولید می‌شوند.

انواع کاغذ مورد استفاده برای تولید ورق کارتن به شرح زیر می‌باشد:

 

کاغذ کرافت

کرافت نوعی کاغذ یا مقوا است که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید می‌شود. کاغذ کرافت بسیار مقاوم است و برای بسته‌بندی محصولاتی مانند میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های کاغذ کرافت کشسانی بالا و مقاومت بالا در برابر پارگی است که از تقاضای بالایی برخوردار می‌باشد.

 

کاغذ تست لاینر

این کاغذ ضخامت و مقاومت نسبتا بالایی داشته و در کارتن سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کیفیت آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و به همین علت در هر دو طرف ورق کارتن به کار می‌رود. کاغذ تست لاینر مقاومت سطحی مناسبی دارد که قابلیت چاپ پذیری آن را تقویت کرده است. این کاغذ در برابر کشیدگی و ترکیدگی از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار می‌باشد.

 

کاغذ تاپ وایت

کاغذ تاپ وایت یکی از انواع کاغذهای بسته‌بندی می باشد که سطح رویی آن سفید بوده و کیفیت چاپ نسبتا مطلوبی دارد. این نوع کاغذ را معمولا در لایه رویی ورق کارتن استفاده می‌کنند که شباهت‌های بسیاری با کاغذ‌های تست لاینر و کرافت دارد. این نوع کاغذ از قیمت مقرون بصرفه و اقتصادی برخوردار است که گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان کاغذ بسته‌بندی می‌باشد.

 

کاغذ فلوت

کاغذ فلوت اصلی‌ترین قسمت کارتن و جعبه است. این کاغذ به دلیل ساختار موج‌دارش با نام کاغذ کنگره‌ای نیز در بازار شناخته می‌شود و در واقع در تمامی انواع کارتن، وجود دارد. ساختار ضخیم و محکمی دارد، به عنوان لایه میانی در ورق کارتن استفاده می‌شود. کاغذ فلوت در انواع مختلف(A, B, C, E, F) قابل تولید است.

 

انواع ورق کارتن

انواع ورق کارتن

ورق‌های کارتن از کنار هم قرار گرفتن چندلایه کاعذ کارتن ساخته می‌شوند که بسته به محصول و کاربرد استفاده آن، از لایه های ۳لا، ۵لا و ۷لا تهیه و تولید می‌شوند. هر ورق کارتن دارای کاربردهایی مختص به خود می‌باشد که با توجه به آن در ساخت انواع جعبه کارتن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ضخامت لایه ورق کارتن به عوامل مختلفی مانند کیفیت بسته‌بندی ساخته شده، قابلیت تحمل وزن، محافظت از محصول و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد که بنا به درخواست مشتری در ابعاد متنوع قابل عرضه می‌باشند.

 

ورق کارتن ۳لا

ورق کارتن 3لا

 

ورق کارتن ۳لا یکی از پرکاربردترین انواع ورق کارتن در صنعت کارتن سازی و بسته‌بندی  است که از دو لایه کاغذ لاینر در زیر و رو و یک لایه ورق فلوت ساخته شده است.

 

ورق کارتن ۵لا

ورق کارتن 5 لا

این نوع ورق کارتن همانگونه که از نام آن پیداست از ۵ لایه کاغذ مختلف تهیه شده است که نسبت به ورق کارتن ۳لا از ضخامت و قیمت بیشتری برخوردار است. این نوع ورق کارتن کاربردهای بسیاری دارد و در انواع بسته‌بندی قابل استفاده می‌باشد.

 

 

ورق کارتن ۷لا

ورث کارتن 7لا

بدیهی است که هر چه تعداد لایه‌های ورق کارتن بیشتر باشد، ورق کارتن مقاوم تر شده و در نهایت کارتنی محکم و مقاوم را تولید می‌نماید. کارتن هفت لایه از ۷ لایه ورق تشکیل شده است، شامل چهار ورق مسطح (لاینر) و سه لایه فلوت می‌باشد. این کاغذ از استحکام بسیاری برخوردار است که برای بسته‌بندی محصولاتی مانند لوازم خانگی بسیار گزینه مناسبی است که البته به ندرت در کارتن سازی به تولید می‌رسد.

 

 

قیمت گذاری ورق کارتن

قیمت گذاری ورق کارتن

قیمت فروش ورق کارتن عددی ثابت نیست و روند قیمت گذاری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که فروشنده با براورد هزینه‌ها، در نهایت بر روی محصول تولیدی خود قیمت گذاری کرده و به بازار عرضه می‌نماید.

 

با توجه به نوسانات موجود در بازار، قیمت های ارائه شده برای هر نوع ورق کارتن متغیر می‌باشد و هر شرکت کارتن سازی بنابر کیفیت مواد اولیه، تجهیزات و… بر روی محصول تولیدی خود قیمت می‌گذارد. اما فروشندگان باید این نکته را در نظر داشته باشند که ارائه قیمت مطلوب و منصفانه، تأثیر بسزایی بر جلب مشتری و افزایش فروش خواهد داشت.

 

تولید ورق کارتن در شرکت کارتن سازی افراپک

شرکت کارتن سازی افراپک طی دو دهه فعالیت خود در حوزه تولید انواع جعبه‌های کارتن و ورق کارتن توانسته است با استفاده از بروزترین تجهیزات و ماشین‌آلات، در کنار نیروی انسانی کارآمد به تولید ورق کارتن در انواع و سایزهای متنوع دست یابد.

 

برای دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با شرکت کارتن سازی افرا پک می‌توانید درخواست خود را در قسمت تماس با ما ثبت نمایید. مشاوران و مهندسان ما همواره پاسخگوی سوالات شما هستند.

 

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

کارتن میوه صادراتی، انواع کارتن میوه، مزایای استفاده از کارتن میوه

هر آنچه باید از کارتن میوه صادراتی بدانید!

همه ما می‌دانیم که امروزه از کارتن برای بسته بندی انواعی از محصولات استفاده می‌شود. کارتن میوه صادراتی یکی از انواع کارتن‌های بسته بندی در صنعت کارتن سازی است که…

  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲
  • 80
خواندن
قیمت کارتن های بسته بندی

نحوه محاسبه قیمت کارتن بسته بندی چگونه است و عوامل موثر بر آن کدامند؟

همه ما قبل از آنکه هر محصولی را خریداری نماییم در اولین مرحله مواجه با محصول، به سراغ قیمت آن می‌رویم. در واقع قیمت هر محصول اولین فاکتوریست که خریدار…

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • 197
خواندن
اهمیت کاغذ در صنعت کارتن سازی

اهمیت استفاده از کاغذ در صنعت کارتن سازی و بسته بندی

کارتن از اصلی‌ترین ملزومات بسته بندی است که همچنان با گسترش و توسعه این صنعت به عنوان ایمن‌ترین نوع بسته بندی مورد استفاده صنایع دیگر قرار می‌گیرد. مواد اولیه ساخت…

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 17
خواندن
جعبه هارد باکس چیست؟

جعبه هارد باکس چیست؟ انواع و مزایای جعبه هارد باکس

تمامی افرادی که به نوعی با بسته بندی محصولات سر و کار دارند به خوبی با جعبه هارد باکس و انواع آن آشناییت دارند. جعبه هارد باکس که با نام…

  • ۵ آبان ۱۴۰۲
  • 132
خواندن