کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

نحوه محاسبه قیمت کارتن بسته بندی چگونه است و عوامل موثر بر آن کدامند؟

قیمت کارتن های بسته بندی
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

همه ما قبل از آنکه هر محصولی را خریداری نماییم در اولین مرحله مواجه با محصول، به سراغ قیمت آن می‌رویم. در واقع قیمت هر محصول اولین فاکتوریست که خریدار و یا مشتری به سراغ آن می‌رود و پس از بررسی و ارزیابی قیمت، تصمیم بر خرید یا عدم خرید محصول می‌گیرد.

در خرید کارتن‌های بسته بندی نیز همین اتفاق می‌افتد.

کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای بسته بندی و عرضه آسان‌تر محصولات خود نیازمند بسته بندی‌ای هستند که در کنار بسته بندی راحت و آسان، از محصول بسته بندی شده در برابر آسیب محافظت نماید و مهم‌تر از همه این موارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.

 

امروزه کارتن یکی از پرکاردترین نوع بسته بندی شناخته شده است که با استفاده از آن می‌توان محصولات خود را با ظاهری خاص و در نهایت اطمینان به دست مشتریان در نقاط مختلف کشور و یا خارج از کشور رساند.

در کنار همه مزیت‌هایی که یک کارتن بسته بندی دارد، قیمت کارتن هم یکی از عوامل موثر بر فروش آن می‌باشد.

طبیعی است که کارخانه‌ها و تولیدکنندگان کالاهای متنوع از کارتنی استفاده می‌نمایند که قیمت مناسب و بصرفه‌ای داشته باشد.

 

بنابراین یکی از عوامل موثر بر تصمیم گیری کارخانه‌ها در سفارش، قیمت کارتن بسته بندی می‌باشد. تنوع محصولاتی که توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ و کوچک تولید و عرضه می‌شود، بسیار گسترده و فراوان است. توجه به قیمت کارتن‌های بسته بندی نیز اهمیت بالایی دارد.

کارتن‌های بسته بندی در انواع و اندازه‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام با توجه به ساختار و ویژگی‌های مخصوص به خود، از قیمت‌های متغییری برخوردار هستند که تولیدکنندگان با توجه به نیاز خود می‌توانند از انواع کارتن‌های مقوایی و جعبه‌ای برای بسته بندی محصول خود استفاده نمایند.

 

به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد صادرات محصولات خود به خارج از کشور را دارید و یا می‌خواهید محصولات خود را به نقاط دیگر کشور ارسال نمایید، می‌بایست از کارتنی استفاده کنید که از ورق کارتن محکم و ضد آب تولید شده باشد که طبیعتا، باید مبلغ بیشتری را برای تهیه این نوع کارتن‌ها در نظر داشته باشید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ورق کارتن می‌توانید به مقاله ورق کارتن چیست و انواع آن کدامند مراجعه نمایید.

 

در این بخش از وب سایت شرکت کارتن سازی افراپک به سراغ نحوه محاسبه قیمت کارتن و همچنین عوامل موثر بر آن خواهیم رفت.

تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از نحوه محاسبه قیمت کارتن آگاه شوید.

 

نحوه محاسبه قیمت کارتن

 

کارتن‌ها با توجه به سفارش مشتریان در ابعاد و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند و همچین هر نوع کارتن از ورق کارتن مخصوصی تهیه می‌شود; پس نمی‌توان برای همه کارتن‌های بسته بندی  قیمت ثابتی را مشخص نمود. اما می‌توان با استفاده از یک فرمول ساده قیمت کارتن را با توجه به سفارش خود به صورت آنلاین محاسبه کرد.

 

برای محاسبه نمودن قیمت کارتن به سه مولفه نیاز داریم که شامل (طول کارتن به سانتی متر، عرض کارتن به سانتی متر، ارتفاع کارتن به سانتی متر) است که هر فروشنده باید اطلاعات مخصوص به هر مولفه را داشته باشد.

ابتدا قبل محاسبه قیمت کل باید طول و عرض کارتن را از طریق فرمول زیر بدست آوریم.

 

فرمول برای محاسبه طول کارتن=  (طول × ۲ + عرض + عرض + ۴  = طول کارتن)

فرمول برای محاسبه عرض کارتن= ( ارتفاع + عرض = عرض کارتن)

 

پس از بدست آوردن طول و عرض کارتن با استفاده از فرمول زیر هزینه ورق کارتن استفاده شده در تولید کارتن را محاسبه می‌نماییم.

 

طول کارتن × عرض کارتن × قیمت ورق خام کارتن = قیمت ورق کارتن

 

نکته مهم*

از طریق فرمول ارائه شده تنها قیمت ورق کارتن را می‌توانیم بدست آوریم که در قیمت نهایی کارتن، هزینه کار، چاپ و عوامل دیگر نیز محاسبه و به آن افزوده می‌شود که به طور میانگین قیمت نهایی کارتن چیزی در حدود ۵ تا ۱۵ درصد بیش از مبلغ محاسبه شده می‌باشد که این درصد در کارخانه‌ها با توجه به تجهیزات و مواد اولیه مورد استفاده متغیر است.

 

در ادامه به عوامل موثر بر قیمت کارتن خواهیم پرداخت.

 

عوامل موثر بر قیمت کارتن بسته بندی

قیمت کارتن

در ارزش گذاری نهایی محصولات، عوامل بسیاری موثر هستند که تعیین کننده قیمت نهایی مورد ارائه به مشتریان می‌باشند.

گاهی ممکن است قیمت ارائه شده توسط کارخانه‌ها و تولیدکنندگان کارتن، با یکدیگر مغایرت داشته باشند و علت این تفاوت استفاده از تجهیزات بروز، مواد اولیه مرغوب باکیفیت و … است به عبارت دیگر افزایش قیمت کارتن بی دلیل نیست و در ازای پرداخت مبلغ بیشتر، محصولی با کیفیت‌تر دریافت خواهید کرد که البته این تفاوت قیمت کارتن، نباید ناعادلانه و بیش از حد معمول آن باشد.

 

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ثبت سفارش حتما کیفیت و قیمت محصولات چند کارتن سازی را بررسی نموده و پس از مقایسه آنها با یکدیگر اقدام به سفارش کارتن بسته بندی مورد نیاز خود نمایید.

عواملی که بر قیمت گذاری کارتن موثر هستند عبارتند از:

 

نوع چاپ: چاپ روی کارتن‌های بسته بندی بنا به درخواست مشتری به دو صورت ساده و یا لمینت (با استفاده از پوستر) انجام می‌گیرد. کارتن لمینتی از قیمت بالاتری نسبت به کارتن های معمولی برخوردار است.

 

ابعاد کارتن: طبیعی است که هر چه ابعاد درخواستی کارتن بزرگتر باشد، قیمت کارتن نیز افزایش می‌یابد.

 

نوع کاغذ رویه: در واقع به نوع کاغذ بیرونی ورق کارتن، کاغذ رویه گفته می‌شود.

 

نوع کاغذ زیره: به کاغذ بیرونی ورق کارتن زیره گفته می‌شود که تعیین نوع آن در قیمت کارتن موثر است.

 

تعداد رنگ چاپ: انواع چاپ بر روی کارتن با تعداد رنگ‌های مشخصی صورت می‌گیرد.

 

پیچیدگی یا ساده بودن کارتن: کارتن‌ها دارای انواع دایکاتی، لمینی، معمولی و غیره هستند.

 

هزینه کلیشه: کلیشه برای چاپ بر روی کارتن به کار برده می‌شود که بسته به درخواست مشتری از آن استفاده می‌شود.

 

هزینه قالب: برای ایجاد برش‌های گوناگون بر روی کارتن، از دستگاه‌هایی مانند دایکات استفاده می‌شود که هزینه آن بر عهده مشتری است.

 

هزینه طراحی: در صورت درخواست مشتری طراحی بر روی انواع کارتن صورت می‌گیرد که مشتری باید هزینه آن را پرداخت نماید.

 

نوع کاغذ فلوت: نوع کاغذ کنگره دار داخلی ورق کارتن

 

هزینه ارسال: هزینه ارسال کارتن برحسب مسافت بصورت توافقی توسط فروشنده یا خریدار پرداخت می‌شود که در اکثر مواقع خریدار پرداخت کننده هزینه ارسال است.

 

تیراژ کارتن: تعداد کارتن نقش مهمی در قیمت کارتن دارد. برندهایی که سفارش خود را به صورت عمده در تیراژ بالا ثبت می‌نمایند، هزینه کمتری نسبت به شرکت‌هایی با سفارش محدود پرداخت می‌نمایند. تیراژ کارتن از عوامل موثر بر قیمت کارتن است.

 

قیمت انواع کارتن

 

همچنین انواع کارتن بنا به ورق کارتن مورد استفاده و عواملی که گفته شد دارای قیمت‌های متفاوتی هستند که برخی بدلیل داشتن قیمت بالا کمتر مورد استفاده قرار میگیرند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

کارتن ساده

کارتن ساده

با استفاده از فرمول ارائه شده در ابتدای مطلب می‌توانید قیمت آن را محاسبه نمایید.

بر روی کارتن ساده عملیات کمتری صورت می‌گیرد و در نتیجه از قیمت کمتری نسبت به سایر کارتن‌ها برخوردار است .

استفاده از این نوع کارتن برای بسته بندی محصولات در تیراژ بالا مناسب است.

 

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی

 

کارتن لمینتی بدلیل استفاده از یک رویه انعطاف پذیر که به آن لمینت گفته می‌شود، از قیمت بالایی برخوردار است که البته استفاده از لمینت کارتن علاوه بر ایجاد استحکام، امکان چاپ هر نوع طرح بر روی کارتن را دارد که همین امر در بازاریابی اثر مثبتی را به همراه خواهد داشت.

از کارتن لمینتی برای بسته بندی محصولات خاص و حساس استفاده می‌نمایند.

 

کارتن هارد باکس یا تاشو

کارتن هارد باکس یا تاشو

این نوع کارتن را به جرعت می‌توان در دسته کارتن‌های گران قرار داد که به دلیل قیمت بالا کمتر کسی به سراغ این کارتن‌ها می‌رود.

جعبه‌های هارد باکس اثر بسیار مطلوبی بر روی فروش و جلب نظر مشتری دارند، زیرا استفاده از جعبه‌های تاشو یا هارد باکس محصول را در نظر مشتری خاص جلوه می‌دهد و در نتیجه نظر مشتری را جلب می‌نماید.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله تمامی موارد موثر بر قیمت کارتن را بررسی نمودیم. تمامی موارد گفته شده در روند قیمت گذاری کارتن‌های بسته بندی نقش مهمی دارند و توجه داشتن به همه آنها یک قیمت اصلی را در زمینه انواع کارتن‌های بسته بندی در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهد.

 

شرکت کارتن سازی افراپک با جمع آوری تیمی از کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای در زمینه‌های طراحی، تولید و … همواره همراه شما می‌باشد.

در صورت داشتن درخواست مشاوره با کارشناسان، می‌توانید درخواست خود را در از طریق صفحه تماس با ما ثبت نمایید.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

چاپ فلکسو چیست و کاربرد آن در صنعت کارات سازی چیست؟

چاپ فلکسو چیست؟ کاربرد و ویژگی‌های آن کدامند؟

در این بخش از وبلاگ کارتن سازی کرج با بررسی چاپ فلکسو و کارتن فلکسویی همراه شما خواهیم بود. یکی از راه‌های تجارت و رسیدن به فروش بالا و سودآوری…

  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
  • 88
خواندن
cartoon plast e1699875208688

کارتن پلاست چیست مزایا و کاربرد آن کدام اند؟

در این بخش از وبلاگ شرکت کارتن سازی افراپک به معرفی یکی از انواع کارتن‌های مهم و پرکاربرد به نام کارتن پلاست خواهیم پرداخت. کارتن پلاست ورقی سبک و مستحکم…

  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲
  • 245
خواندن
تولید کارتن کفش در کارتن سازی کرج

هر آنچه باید از کارتن کفش بدانید!

پیشرفت صنعت کارتن و بسته بندی  باعث تولید بسته بندی‌های متنوع برای محصولات گوناگون شده است. کارتن کفش یکی از انواع کارتن‌های بسته بندی است که با توجه به نوع…

  • ۲۲ دی ۱۴۰۲
  • 42
خواندن
انواع طراحی کارتن بسته بندی محصولات

اصول طراحی بسته بندی محصولات

امروزه داشتن طراحی در بسته بندی به یکی از روش‌های موثر در بهبود سطح فروش محصولات شناخته شده است. در واقع تمامی صاحبان برندهای بزرگ و تولیدکنندگان کالا به اهمیت…

  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲
  • 97
خواندن