کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

آشنایی با دستگاه تسمه کش کارتن و انواع آن

دستگاه تسمه کش کارتن و انواع آن
۵/۵ - (۲ امتیاز)

در فرآیند تولید کارتن، از دستگاه‌ها و ماشین آلات بسیاری استفاده می‌شود که هرکدام تکمیل کننده مراحل تولید هستند. یکی از انواع ماشین آلات مهم و کاربردی در صنعت کارتن سازی، دستگاه تسمه کش کارتن یا تسمه زن می‌باشد.

دستگاه تسمه کش کارتن در بسته بندی و حمل و نقل کالاها اهمیت فراوان دارد و از این رو به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت بسته بندی معرفی شده‌اند.

کارتن سازی کرج با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بروز دنیا از جمله دستگاه تسمه کش کارتن، یکی از برترین تولیدکنندگان کارتن در کشور به شمار می‌رود.

امروزه سبک‌های متفاوتی برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد که تسمه کشی یکی از سبک‌های خاص و البته قابل اعتماد در بسته بندی بسیاری از محصولات می‌باشد.

دستگاه تسمه کش کارتن دارای انواع بسیاری هستند که هر کدام توسط شرکت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. هر یک از مدل‌های این دستگاه به طریق متفاوتی اقدام به تسمه کشی کارتن می‌نمایند.

در این مقاله به بررسی اهمیت دستگاه تسمه کش در صنعت کارتن و بسته بندی و نیز انواع پرکاربرد آن خواهیم پرداخت و در آخر نکاتی را در راستای خرید این دستگاه ارائه خواهیم داد.

 

دستگاه تسمه کش کارتن چیست؟

fe80576862 tasme e1706983898622

یکی از ابزارهای کاربردی که برای بسته بندی کارتن و کاغذ مورد استفاده استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه تسمه کش کارتن است که درست مانند یک محافظ دور تا دور محصول بسته بندی کشیده شده و عملیات جابجایی محصول را نیز تسهیل می‌نماید.

از این دستگاه در صنایع دیگر نیز مانند صنایع غذایی، دارویی، بانکها، مراکز پستی و غیره استفاده می‌شود.

استفاده از این دستگاه، تا حدودی نیازمند بودن به نیروی انسانی در این زمینه را کاهش و به حداقل رسانده است. اگر بخواهید عمل تسمه کشی را تنها توسط نیروی انسانی انجام دهید، از آنجا که کارتن‌های بسته بندی شده بسیار سنگین هستند، اگر تسمه کشی به صورت دستی صورت گیرد، این عمل کاری بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. همچنین بهره گیری از دستگاه تسمه کش کارتن، موجب سرعت بخشیدن به فرآیند تسمه کشی و بسته بندی می‌شود.

هدف اصلی استفاده از این دستگاه، افزایش استحکام بسته بندی و کاهش آسیب دیدگی‌های آن در هنگام جابجایی می‌باشد.

 

رویه کار دستگاه تسمه کش کارتن به چه صورت است؟

رویه کار دستگاه تسمه کش کارتن بسیار ساده و راحت می‌باشد بطوریکه افراد با کمترین مهارت و کمی دقت می‌توانند براحتی از آن استفاده کنند.

رویه کار این دستگاه با توجه به انواع آن متفاوت خواهد بود. اما بطور کلی روش کار دستگاه تسمه کارتن بدین صورت است که ابتدا کارتن بسته بندی بر روی دستگاه قرار داده می‌شود و سپس  اپراتور تسمه را به دور بسته بندی می‌پیچد و سر بسته را به داخل می‌کشاند.

در مرحله آخر با محکم کردن تسمه دور بسته بندی با استفاده از المنت حرارتی، تسمه را روی تسمه طرف دوم می‌چسباند و توسط کاتر تسمه را قطع می‌کند.

لازم بذکر است که تمامی موارد ذکر شده بدون دخالت نیروی انسانی و توسط دستگاه انجام می‌گیرد و از نیروی انسانی تنها برای تنظیم دستگاه و گذاشتن و یا برداشتن بسته بندی از روی دستگاه استفاده می‌شود.‌

استفاده از تسمه برای بسته بندی محصولات می‌تواند موجب مقاومت و امنیت بالای محصول شما در حمل و نقل شود.

 

انواع دستگاه تسمه کش کارتن

دستگاه‌های تسمه کش کارتن در ۴ دسته تقسیم بندی می‌شوند که شیوه و رویه کار هر یک متفاوت خواهد در واقع هر کدام از انواع دستگاه تسمه زن به رویه متفاوتی، اقدام به تسمه کشی محصولات می‌نماید.

انواع دستگاه تسمه کش عبارتند از:

دستگاه تسمه کش کارتن دستی

دستگاه تسمه کش کارتن دستی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، عملیات تسمه کشی در این مدل از دستگاه‌های تسمه زن بصورت دستی انجام می‌شود و ساده ترین نوع تسمه کش، دستگاه تسمه کش دستی است.

شیوه تسمه کشی این دستگاه به این صورت است که ابتدا تسمه را به دور محصول پیچیده و سپس ابتدا و انتهای ان را از زیر دستگاه عبور داده و با استفاده از اهرم دستگاهف تسمه به صورت محکم دور محصول نگه داشته و سپس توسط انبر دو سر بسته به هم جفت می‌شوند و بعد از آن دستگاه از تسمه‌ها جدا می‌شود.

برای استفاده از این نوع دستگاه تسمه کش کارتن نیازمند نیروی انسانی خواهیم بود و تنها عملیات محکم کردن و پلمپ کردن تسمه توسط دستگاه انجام می‌گیرد.

امکان بسته بندی کارتن در تمامی ابعاد، وزن سبک و قابل حمل بودن دستگاه، روش کار راحت و آسان از دیگر مزایای دستگاه تسمه کش دستی است.

 

دستگاه تسمه کش کارتن بادی

Inflatable carton strapping machine e1706983612109

یکی دیگر از انواع دستگاه تسمه کش، نوع بادی آن است که انرژی مورد نیاز برای کارکرد این دستگاه نیروی باد است که برای استفاده از آن نیاز به یک کمپرسور باد خواهید داشت.

روش کار این دستگاه نیز مانند نوع دستی است. بدلیل وزن کم این دستگاه می‌توانید براحتی آن را حمل و جابجا نمایید.

روش کار بسیار راحت، امکان استفاده از تسمه فلزی، پلاستیکی و کریستال و سرعت و دقت بالا از جمله مزایای این نوع تسمه زن به حساب می‌آید که در نوع خود بسیار کاربردی است.

 

دستگاه تسمه کش کارتن برقی

دستگاه تسمه کش کارتن برقی

دستگاه تسمه کش برقی با استفاده از نیروی برق کار می‌کند که با اتصال به نیروی برق شهری به آسانی می‌توان از ان در خط تولید صنایعی مانند کارتن سازی استفاده نمود.

دستگاه تسمه کش برقی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار به عرضه می‌رسد. در نوع اتوماتیک آن تنها با قرار دادن کارتن بر روی دستگاه و زدن دکمه تمامی مراحل تسمه کشی به بهترین شکل انجام می‌شود ولی در نوع نیمه اتوماتیک می‌بایست شخصی برای هدایت مسیر تسمه قرار داده شود تا تسمه کشی صورت گیرد.

سرعت و دقت دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک به مراتب بیشتر از دستگاه نیمه اتوماتیک است ولی با استفاده از دستگاه تسمه کش برقی نیمه اتوماتیک می‌توان کارتن‌های بزرگ‌تری را تسمه کشی کرد.

قابلیت تنظیم نیروی کشش تسمه، عدم نیاز به روغن کاری دستگاه، تسمه‌کشی سریع و قابل اعتماد از جمله مزیت‌های دستگاه تمام اتوماتیک می‌باشد که مجموع این مزایا این دستگاه به یک انتخاب مناسب برای بسته بندی صنعتی کرده است.

 

دستگاه تسمه کش کارتن شارژی

دستگاه تسمه کش کارتن برقی

دستگاه تسمه کش شارژی نیز مانند دو نوع دستی و بادی است با این تفاوت که در آن نیروی کارکرد دستگاه از طریق باتری‌های قرار داده شده درون آن تامین می‌شود. به همین دلیل سرعت دستگاه تسمه زن شارژی در مقایسه با دو نوع دیگر افزایش یافته است و همچنین برای کارتن‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر نیز به کار برده می‌شوند.

وزن این دستگاه کمی بیشتر بوده و جابجا کردن آن کمی سخت خواهد بود ولی بدلیل حذف کابل برق می‌توانید براحتی آن را در مکان‌های مختلف جابجا نمایید.

 

 

اهمیت و مزایای استفاده از دستگاه تسمه کش کارتن در کارتن سازی

تسمه کشی یکی از مراحل بسته بندی قابل اعتماد است که با استفاده از آن محصولات به صورت پک درآمده و براحتی می‌توان آن‌ها را جابجا نمود. برای مثال می‌توان بسته بندی‌های کوچک را درون یک کارتن آماده قرار داد و آنها را تسمه کشی نمود تا علاوه بر جابجایی آسان، ایمنی محصولات نیز تامین گردد.

استفاده از دستگاه تسمه کش در خط تولید محصولاتی که نمی‌توان براحتی آنها را درون بسته بندی قرار داد مانند میل گرد، ورق کارتن، لوله و… را نیز بسته بندی نمود.

با روی کار آمدن دستگاه تسمه کش، بسیاری از مشکلات صنایع در بسته بندی از بین رفت. زیرا این دستگاه دارای مزایایی است که تولیدکنندگان را ترغیب به استفاده از آن می‌نماید.

از جمله این مزایا عبارتند از:

  • عدم نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش سرعت و دقت تسمه کشی
  • قابلیت استفاده بصورت شبانه روزی
  • قابلیت تنظیم فشار تسمه
  • قابلیت تنظیم کشش تسمه
  • قابل استفاده برای بسیاری از ابعاد کارتن
  • قابل استفاده برای وزن بالای ۸۰ کیلو گرم
  • و دیگر مزایا

 

خرید دستگاه تسمه کش کارتن

انواع دستگاه تسمه کش کارتن

تا به اینجا دریافتید که دستگاه تسمه کش کارتن دارای انواع متفاوتی است که هرکدام کاربرد و عملکرد متفاوتی دارند. بنابراین خرید این دستگاه بستگی به نیاز و شرایط خاص هر واحد تولید دارد که باید پس از تعیین بودجه، میزان تولید کارخانه و اندازه محصولات تولیدی اقدام به خرید این دستگاه نمایند.

گاهی در شرکت‌های بزرگ نیاز به استفاده از نوع اتوماتیک و در مشاغل کوچک نیاز به استفاده از نوع بادی یا شارژی این دستگاه خواهد بود.

پس لازم است در هنگام خرید انواع دستگاه تسمه کش کارتن را مورد بررسی قرار داده شود تا دریابید کدام نوع دستگاه مناسب کسب و کار شما خواهد بود و سپس اقدام به خرید نمایید.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید باید رعایت شود، توجه به اصالت و کیفیت قطعات است که توصیه می‌شود از تولید کننده‌های معتبر دستگاه مورد نیاز خود را خریداری نمایید و قبل از خرید دستگاه را مورد ازمایش قرار دهید.

 

نتیجه گیری

دستگاه تسمه کش کارتن از کامل‌ترین تجهیزات صنعت بسته است که با استفاده از آن ایمنی محصولات افزایش یافته و می‌توان براحتی آن‌ها را جابحا کرد.

در این مقاله به معرفی یکی دیگر از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت کارتن سازی پرداختیم. همچنین در این مقاله ضمن معرفی دستگاه تسمه کش به بررسی انواع دستگاه تسمه کارتن و کاربرد و مزایا هریک پرداخته شد.

برقراری ارتباط با کارشناسان افرا پک

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان می‌توانید از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در صفحه تماس با ما اقدام نمایید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

recycle box brown cardboard vector 15525816 e1715631476658

همه چیز در مورد بازیافت کارتن و ضایعات کارتن

کارتن و کاغذ از جمله موادی هستند که اثرات مخربی بر محیط زیست به همراه دارند. در مقابل کارتن نیز یکی از مهم‌ترین انواع بسته بندی است که استفاده از…

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 7
خواندن
کارتن فلکسویی

هر آنچه باید از کارتن فلکسویی بدانید!

کارتن یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نوع بسته بندی است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایجاد چاپ بر روی بسته بندی به میزان کارتن بسته بندی اهمیت…

  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • 55
خواندن
کارتن لمینتی

کارتن لمینتی چیست و انواع آن کدامند و چه کاربردهایی دارند؟

امروزه کارتن به عنوان مهم‌ترین و مطمئن‌ترین نوع بسته بندی در میان صنایع گوناگون، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتن لمینتی یکی از انواع مختلف کارتن مقوایی است که با دارا…

  • ۲ شهریور ۱۴۰۲
  • 225
خواندن
انواع طراحی کارتن بسته بندی محصولات

اصول طراحی بسته بندی محصولات

امروزه داشتن طراحی در بسته بندی به یکی از روش‌های موثر در بهبود سطح فروش محصولات شناخته شده است. در واقع تمامی صاحبان برندهای بزرگ و تولیدکنندگان کالا به اهمیت…

  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲
  • 97
خواندن