کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

هر آنچه باید از کارتن ضد آب بدانید!

کارتن ضد آب چیست؟
۵/۵ - (۱ امتیاز)

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش بازار خرید و فروش تولیدکنندگان بسیاری از محصولات خود را به شهر یا کشورهای دیگر ارسال می‌نمایند که لازمه این امر، داشتن بسته بندی مناسب و مرغوب است که توان محافظت از محصول بسته بندی شده را داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که در ارسال و حمل و نقل محصول و کالا وجود دارد، فصول سرد سال و بارندگی است که محصول و بسته بندی با مجاورت در برابر رطوبت و آب خراب شده و از شکل اولیه خود خارج می‌شود. به همین اساس کارتن ضد آب راه‌حلی بسیار مناسب برای رفع این مشکل است که با استفاده از آن می‌توان محصولات را در تمام فصول سال به نقاط مختلف ارسال نمود.

کارتن ضد آب از جمله محصولات تولید شرکت‌های کارتن سازی است که با استفاده از موادی همچون پلاستیک، واکس و روغن که مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند تولید می‌شود.

این نوع کارتن معمولاً برای بسته‌بندی کالاهایی که نیاز به حفاظت در برابر آب و رطوبت دارند، مانند محصولات غذایی، لوازم الکترونیکی، داروها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین، کارتن ضد آب می‌تواند در شرایطی که بسته‌بندی در معرض آب و رطوبت قرار دارد، مانند حمل و نقل دریایی، استفاده شود.

کسب و کارهای اینترنتی، شرکت‌های تولیدکننده ملزومات در فصول سرد سال نیاز به استفاده از بسته بندی دارند که به محصولشان در شرایط بارندگی کمترین آسیب وارد گردد.

همچنین استفاده از کارتن ضد آب برای محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند نیز باعث حفاظت از محصول بسته بندی شده در برابر رطوبت می‌شود.

 

اگر صاحب کسب و کاری هستید که ناچار به ارسال محصولات با کارتن هستید، حتما باید با کارتن بسته بندی ضدآب آشنا شوید. در این بخش از وبلاگ کارتن سازی کرج به بررسی ویژگی‌ها و اهمیت کارتن ضد آب در صنعت بسته بندی خواهیم پرداخت. امیدواریم پس از مطالعه این مطالب بتوانید کارتن بسته بندی مناسبی را برای ارسال مرسولات خود انتخاب نمایید.

 

کارتن بسته بندی ضد آب

کارتن ضد آب یا ضد رطوبت چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین خوانده‌اید، پایه و اساس کارتن و جعبه بسته بندی، کاغذ و الیاف چوبی است که در بهترین حالت نفودپذیر بوده و رطوبت به راحتی می‌تواند به درون آنها رخنه کند.

کارتن‌های ضد آب یا ضد رطوبت کارتن‌هایی هستند که تغییر و ایجاد مقاومت در ساختار آنها در فضایی همانند سردخانه ها و کانتینرهای یخچال در برابر رطوبت و نم موجود در فضا مقاوم ترند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که کارتن ضد آب به معنای عدم نفوذ ۱۰۰ درصدی رطوبت و نم نیست بلکه می‌توانند درصد نفوذ رطوبت به درون بسته را کاهش داده و مدت بیشتری از محصول محافظت نمایند.

از این نوع کارتن به دلیل دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت برای بسته بندی محصولات و نگهداری انواع میوه و خشکبار و سایر مواد غذایی استفاده می‌کنند.

از بارز ترین مثال‌های کارتن ضد آب، کارتن پلاست است که از مواد اولیه مقاوم و سازگار با محیط زیست تولید می‌شود.

در تولید انواع کارتن بسته بندی ضدرطوبت، از نوع پلاست، دو ورق با نام فیلم بر روی هم متصل شده که این نوع کارتن را با نام شیت پلاست، پلاست شیت، پلاست پک، هالوپرفیل شیت و کروگیت پلاستیک شیت می‌شناسند. از این کارتن بسته بندی ضد آب در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

انواع جعبه های کارتن پلاست

نحوه ساخت کارتن ضد آب

کارتن ضد آب معمولاً از دو لایه ساخته می‌شود. لایه داخلی کارتن آماده ممکن است از موادی مانند کاغذ مقوایی باشد که با روکشی از پلاستیک، واکس یا روغن، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت پیدا می‌کند. لایه بیرونی کارتن نیز ممکن است از موادی مانند کاغذ مقوایی باشد که با روکشی از پلاستیک، واکس یا روغن، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارد.

لایه داخلی کارتن را نیز می‌توان همانند لایه بیرونی با استفاده از پلاستیک، روغن یا واکس در برابر رطوبت و آب مقاوم ساخت.

از واکس‌هایی مانند واکس زنبور عسل و روغن‌هایی مانند روغن معدنی و روغن موتور نیز می‌توان برای مقاوم سازی کارتن ضد آب استفاده کرد.

آنچه در هنگام تولید کارتن ضد آب باید به آن توجه کرد، استفاده از متریال و مواد اولیه با کیفیت و مناسب است.

 

کاربردهای کارتن ضد آب کدامند؟

کارتن ضد آب از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است که بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد مخصوصا صنایعی که با ارسال کالا و محصولات سروکار دارند.

در این بخش به برخی ار کاربردهای کارتن ضد آب در صنایع کوناگون اشاره خواهیم کرد:

  • بسته بندی مواد غذایی: استفاده از کارتن ضد اب برای بسته بندی میوه، خشکبار، سبزیجات، گوشت. کارتن ضد آب مانع نفوذ رطوبت به درون بسته بندی و تغییر رنگ و شکل و طعم مواد غذایی می‌شود.
  • بسته بندی محصولات صنعتی: بسته بندی قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و…
  • بسته بندی محصولات شیمیایی: بسته بندی رنگ، چسب، رزین
  • بسته بندی محصولات دارویی: بسته بندی قرص، کپسول‌ها و شربت‌ها
  • بسته بندی محصولات الکترونیکی: بسته بندی تلفن همراه، لپ تاب، دروبین و…

 

جعبه‌های ضد آب از تنوع بالا و گوناگونی برخوردار هستند. این جعبه‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند. از این جعبه‌ها می‌توان به جعبه‌های ضد آب آلومینیومی، جعبه‌های تابلویی، جعبه‌های پلاستیکی ساده و جعبه‌های جعبه تقسیم ( سوارخ‌‌دار ) اشاره کرد. ویژگی مشترک این جعبه‌ها ضد آب بودن و مقاوم بودن آن‌ها می‌باشد.

استفاده از کارتن ضد آب تنها اختصاص به صنایع نام برده ندارد و به طور کلی در هر صنعتی که نیاز باشد می‌توان از این نوع بسته بندی بهره گرفت.

 

ویژگی های کارتن ضد آب

damaged crate boxes 3d broken cardboard box flat style cardboard parcel boxes wet 32511 98

کارتن ضد آب ازجمله کارتن‌های بسیار پرطرفدار میان تولیدکنندگان و شرکت‌ها است که صاحبان محصول برای حفاظت از کالا خود از آن برای بسته بندی استفاده می‌نمایند.

  • مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب
  • مقاومت در برابر فشار بدلیل استحکام و مقاومت مواد بکار برده شده
  • قابل شستشو
  • سبک و قابل حمل
  • عمر بالا
  • دوام و مقاومت بالا
  • قابل استفاده در تمامی صنایع
  • قابلیت ایجاد چاپ و طرح های متنوع و بازاریابی محصول (یکی از روش‌های چاپ بر روی کارتن پلاست ضد آب، سیلک اسکرین است که ماندگاری بالایی داشته و مناسب برای انجام تبلیغات بر روی بسته بندی است.)

در بسیاری از کسب و کارها و در تمامی صنایع، استفاده از کارتن ضد آب به وفور به چشم می‌خورد زیرا با استفاده از این نوع بسته بندی محصول در صحت و سلامت کامل به هر نقطه از کشور و گاهی خارج از کشور ارسال می‌شود.

مجموع این مزیت‌ها سبب شده کارتن بسته بندی ضد آب بسیار مورد استقبال صنایعی همچون کشاورزی و مواد غذایی واقع گردد.

 

لوازم مورد نیاز برای بسته بندی ضد آب و ارسال محصولات در زمستان

برای محافظت از محصولات در برابر آب و رطوبت در فصول سرد سال و دیگر فصل‌ها علاوه بر استفاده از کارتن ضد آب می‌توانیم از لوازمی استفاده نماییم که مانع نفوذ رطوبت به درون بسته بندی شود.

قیمت کارتن ضد آب در مقایسه با دیگر انواع کارتن کمی بیشتر است که البته این موضوع بدلیل تفاوت متریال آن، بدیهی است. اما کسب وکارهایی که می‌خواهند با کمترین هزینه، بسته بندی ضد آب داشته باشند باید از ابزارهایی استفاده نمایند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

 

۱. کارتن بسته بندی

مثل هر کالا و محصول دیگری کارتن‌های بسته‌بندی مناسب‌ترین گزینه برای داشتن یک بسته بندی استاندارد و اصولی هستند. البته شما می‌توانید از انواع بسته بندی‌های دیگری نیز استفاده نمایید. اما با استفاده از کارتن شما می‌توانید هر آنچه که دوست دارید را درون کارتن‌ قرار داده و به کمک چسب پهن درب آن را پلمپ کنید.

کارتن‌ مقوایی در انواع مختلفی به صورت بدنه سه لایه، پنج لایه و هفت لایه تولید شده و وارد بازار می‌گردند. هر چه تعداد لایه‌های بدنه مقوایی این کارتن‌ها بیشتر باشد احتمال ورود رطوبت و آب به درون آن کم‌تر خواهد بود. از همه مهم‌تر بدنه این کارتن‌ها در برابر ضربه مقاوم بوده و شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که محصولات درون بسته‌ها هیچ آسیبی نخواهند دید.

 

۲. نایلون حبابدار

گزینه بعدی از لوازم ضروری در بسته بندی محصولات حساس به رطوبت و آب، نایلون حبابدار است. این نایلون‌ها همان طور که از نام آن می‌توان فهمید از جنس پلاستیک‌هایی هستند که بر روی آن‌ها محفظه‌های کوچک حاوی هوا تعبیه شده است. بنابراین جنس پلاستیکی آن از ورود آب و رطوبت به درون بسته جلوگیری کرده و حباب‌های هوا نیز مانع از اعمال فشار و ضربه می‌گردند.

شما می‌توانید بسته به نیاز خود  آن را در متراژ و عرض مختلفی تهیه کرده و دور تا دور محصول مورد نظر خود بپیچند.

 

۳. سلفون

از دیگر ابزارهایی که می‌توانید برای ضد آب کردن بسته بندی محصول خود استفاده نمایید سلفون است که همه شما با آن آشناییت دارید.

سلفون از جنس پلاستیک شفاف است که درصد نفوذ آب از آن صفر می‌باشد بنابراین شما می‌توانید براحتی سلفون را دور محصول خود پیچیده و درون کارتن بسته بندی قرار دهید.

با انجام این کارها حتی اگر کارتن شما در برابر رطوبت آسیب ببیند، محصول شما در صحت کامل باقی خواهد ماند.

هر وسیله‌ای با هر ابعاد و اندازه‌ای قابلیت بسته‌بندی با سلفون و نایلون حبابدار را دارند. چرا که این دو محصول دارای ابعاد مختلفی بوده و در طول و عرض متنوعی به فروش می‌رسند.

 

نکاتی که در هنگام خرید کارتن ضد آب باید رعایت نمایید

 

  • از جنس و کیفیت کارتن اطمینان کسب نمایید.
  • اندازه کارتن باید متناسب با محتویات آن باشد.
  • بهترین کارتن ضد آب کارتنی است که قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.
  • قیمت کارتن ضد آب بیشتر از کارتن معمولی است اما لازم درهنگام خرید قیمت را با محصول مقایسه کرده و سپس خرید کنید.
  • حتما به شرکتی معتبر و قابل اعتماد سفارش دهید.
  • به مقدار لازم کارتن ضد آب تهیه کنید و از خرید بیش از نیاز آن خودداری کنید.

 

قیمت کارتن ضد آب

کارتن ضد آب چیست؟

به دلیل تنوع در تولید و ساخت این محصول همچنین نوسان قیمت در بازار، قیمت جعبه ضد آب متغیر می‌باشد. بیشتر مصرف‌کنندگان این محصول کارخانه‌های بزرگ و کوچک، شرکت‌ها، پیمان‌کارها، سازمان‌های مختلف و … هستند. به دلیل کاربرد زیاد این محصول این افراد قادر به تهیه و خرید آن‌ها خواهند بود.

قیمت نهایی کارتن به عوامل بسیاری بستگی دارد که شامل:

 

کارتن ضد آب بدلیل آنکه جنس ورق مصرفی آن با سایر کارتن‌های معمولی متفاوت تر است، معمولا گرانتر هستند ولی با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر رطوبت و عمر بالا برای کالاهای صادراتی، کالاهای با ارزش و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ما در کارتن سازی افراپک سعی بر آن داریم تا شما عزیران را انواع کارتن و محصولات بسته بندی آشنا نماییم تا در نهایت بتوانید از میان محصولات موجود مناسب‌ترین محصول را انتخاب نمایید.

در صورت سفارش انواع کارتن بسته بندی و مشاوره می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما با مشاوران  و کارشناسان تیم افراپک ارتباط برقرار نمایید.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

دستگاه تسمه کش کارتن و انواع آن

آشنایی با دستگاه تسمه کش کارتن و انواع آن

در فرآیند تولید کارتن، از دستگاه‌ها و ماشین آلات بسیاری استفاده می‌شود که هرکدام تکمیل کننده مراحل تولید هستند. یکی از انواع ماشین آلات مهم و کاربردی در صنعت کارتن…

  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
  • 60
خواندن
rectangular egg cartons 6 mockup opened closed e1701791870377

هر آنچه باید از کارتن تخم مرغ بدانید!

کارتن تخم مرغ یکی دیگر از انواع محصولات پرکاربرد در صنعت کارتن سازی است که برای بسته بندی و محافظت از تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به…

  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲
  • 87
خواندن
قیمت کارتن های بسته بندی

نحوه محاسبه قیمت کارتن بسته بندی چگونه است و عوامل موثر بر آن کدامند؟

همه ما قبل از آنکه هر محصولی را خریداری نماییم در اولین مرحله مواجه با محصول، به سراغ قیمت آن می‌رویم. در واقع قیمت هر محصول اولین فاکتوریست که خریدار…

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • 190
خواندن
دستگاه دایکات چیست و انواع آن کدامند؟

آشنایی با دستگاه دایکات و انواع آن

در شرکت‌های کارتن سازی برای تولید کارتن بسته بندی، دستگاه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین این دستگاه‌ها، دستگاه دایکات است. دستگاه دایکات را تحت عنوان دستگاه…

  • ۱ بهمن ۱۴۰۲
  • 54
خواندن