کارتن سازی افرا پک

شرکت کارخانه کارتن سازی کرج کمالشهر

هر آنچه باید از کارتن منقسم بدانید!

انواع کارتن منقسم
۵/۵ - (۱ امتیاز)

در دنیای پیشرفته امروزی، همواره کارتن به عنوان یکی مهم‌ترین و پرکاربردترین ملزومات بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بسته بندی محصولات از انواع کارتن استفاده می‌شود که کارتن منقسم نیز یکی از آن‌ها می‌باشد.

از کارتن منقسم برای بسته بندی کالاهایی مانند لیوان و استکان که شکننده هستند، برای جلوگیری از آسیب و برخورد لیوان‌ها با یکدیگر استفاده می‌شود. البته این نوع از کارتن‌های بسته بندی، با توجه به میزان استحکام و نحوه تقسیم بندی در نمونه‌های مختلفی به تولید می‌رسند.

در این مقاله از سایت کارتن سازی کرج به بررسی تمام نکات درباره کارتن منقسم خواهیم پرداخت. بطوریکه پس از خواندن مطالب، بتوانید به راحتی تشخیص دهید که آیا استفاده از کارتن منقسم مناسب بسته بندی محصولات شما است یا خیر!

 

“در ادامه همراه ما باشید”

 

کارتن منقسم چیست؟

انواع کارتن منقسم

 

منقسم کارتن یک نوع کارتن است که در آن بخش‌های مختلفی از کارتن به صورت جداگانه قابل جدا شدن هستند.

در واقع منقسم کارتن یا تقسیم کننده‌ها به محافظ‌هایی گفته می‌شود که درون کارتن‌های بسته بندی قرار گرفته و به منظور تقسیم بندی فضای داخل جعبه استفاده می‌گردد. این تقسیم کننده‌ها معمولا در غالب صفحات مقوایی با ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند و با توجه به محصول درون بسته بندی در برابر فشار و ضربه‌های خارجی و یا بر اساس نحوه چیدمان محصول درون بسته بندی از تنوع بالایی برخوردار بوده و به صورت‌های گوناگون، فضای درون جعبه را تقسیم بندی می‌کنند.

به عنوان مثال، در صنعت الکترونیک، منقسم کارتن برای بسته‌بندی و حمل و نقل قطعات الکترونیکی که نیاز به جداسازی و محافظت دارند، استفاده می‌شود.

کارتن منقسم بهترین گزینه بسته بندی برای محصولات حساس و شکننده مانند ظروف آشپزخانه، ظروف شیشه‌ای و چینی، لوازم الکترونیکی و بسیاری از محصولات دیگر می‌باشد.

مواد اولیه ساخت کارتن منقسم معمولا مواد بازیافتی است که در دستگاه منقسم کارتن در ابعاد و رنگ‌های متنوع، مطابق سلیقه مشتریان، به تولید می‌شود.

با استفاده از کارتن‎‌های منقسم، درصد آسیب پذیری محصولات در حمل و نقل و جابجایی به صفر می‌زسد؛ با توجه به این امر در نهایت رضایت مشتریان جلب و هزینه‌های تحاری کاهش خواهد یافت.

 

مزایای استفاده از کارتن منقسم چیست؟

باتوجه به نکات گفته شده کارتن منقسم از مزایای بی‌شماری برخوردار است که محبوبیت آن را در میان انواع بسته بندی بیشتر کرده است. در ادامه به بیان مزایای استفاده از کارتن منقسم خواهیم پرداخت.

از مهم‌ترین مزایای کارتن منقسم که نیاز بسیاری از تولیدکنندگان را برآورده می‌سازد، قابلیت تولید در ابعاد مختلف متناسب با سایز کالا و محصولات است.

کارتن‌های منقسم از ایجاد خراش بر روی ظروف رنگ آمیزی شده جلوگیری نموده و کالا در صحت و سلامت کامل به دست مشتریان می‌رسد.

استفاده از کارتن منقسم این امکان را به شما می‌دهد که از حداکثر فضای داخلی درون بسته بندی استفاده کنید.

کارتن منقسم را می‌توان به صورت‌های مختلف نظیر یک ورق بزرگ یا برش داده شده یا آماده برای مونتاژ ارائه نمود. به کمک آن‌ها می‌توان از حرکت محصول درون بسته بندی جلوگیری کرده و در همین راستا بسته بندی حمل و نقل آسانی داشته باشد.

همچنین کارتن منقسم موجب استحکام بخشیدن به بخش بیرونی بسته بندی نیز می‌شود.

 

کاربردهای کارتن منقسم

خرید کارتن منقسم

 

از کارتن منقسم برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به جداسازی و محافظت دارند، استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • بسته بندی و حمل و نقل محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم، صابون، شامپو و…
  • بسته بندی و حمل و نقل محصولات غذایی مانند شیرینی، کیک و…
  • بسته بندی و حمل و نقل محصولات الکترونیک
  • بسته بندی و حمل و نقل محصولات دارویی مانند قرص، کپسول و…
  • بسته بندی و حمل و نقل لوازم خانگی مانند لامپ، لوازم خانگی، طروف چینی و…

 

انواع کارتن منقسم

کارتن منقسم دارای انواعی است که بسته به خواسته مشتری و نوع کالایی که قرار است درون آن قرار گیرد، در انواع تک لا، سه لا و پنج لا تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

کارتن منقسم تک لا: منقسم کارتن تک لایه از استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل، در نقش ضربه‌گیر عمل کرده و از آسیب به محصولات جلوگیری می‌کنند.  از سویی دیگر این نوع کارتن قابل بازیافت بوده و همچنین از مواد بازیافتی تولید می‌شود.

 

کارتن منقسم سه لا: این کارتن‌ها از دو مقوا که بین آنها مقوایی کنگره دار قرار داده شده است، تشکیل شده که در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر بوده و همچنین استحکام بالاتری نسبت به منقسم دو لایه دارند. این نوع منقسم کارتن بیشتر در هنگام اسباب کشی مفید واقع می‌شوند.

 

کارتن منقسم پنج لا: کارتن‌های منقسم پنج لایه از مقاومت و استحکام بی‌نظیری برخوردارند. این کارتن‌ها از سه لایه مقوا برخوردارند که به وسیله دو لایه مقوای کنگره دار (فلوت) از هم جدا شده‌اند. معمولا برای حمل و نقل و جابجایی اشیا سنگین و حساس از این نوع منقسم استفاده می‌شود.

 

آیا بین کارتن منقسم و نگهدارنده تفاوت وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا بین کارتن منقسم و نگهدارنده تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ باید گفت که (بله!)

نگهدارنده‌ها، لایه‌های کارتنی بسیار محکمی هستند که برای نگهداری از محصول در داخل بسته بندی مورد استفاده قرار می‌رند.

اما  کارتن‌های منقسم همانطور که از نامشان پیداست محصولات داخل یک کارتن را از هم جدا می‌کنند. منقسم‌ها قابل تنظیم هستند اما نگهدارنده‌ها در یک سایز ثابت ساخته می‌شوند. همچنین انعطاف‌پذیری منقسم‌ها هم بسیار بیشتر است.

 

نکاتی که پیش از خرید کارتن منقسم باید بدانید!

مزایای استفاده از کارتن منقسم

برای استفاده بهینه و کارآمد از کارتن منقسم لازم است در حین خرید نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا از بروز مشکل در حمل و نقل و جابجایی محصولات جلوگیری شود که شامل:

انتخاب ابعاد متناسب با کالا: برای استفاده بهینه از منقسم کارتن، باید منقسم کارتن مناسبی را برای بسته‌ بندی کالای خود انتخاب کنید. منقسم کارتن باید اندازه و شکل مناسبی برای کالای شما داشته باشد.

استفاده از جداره های داخلی برای جلوگیری از آسیب: برای کاهش خسارت محصولات در حین جابحایی و حمل و نقل باید از جداره‌های قوی و پایدار استفاده کنید.

حفظ دما و رطوبت: برای کالاهایی که نیاز به حفظ دما و رطوبت دارند، باید از منقسم کارتن با جداره‌های داخلی از جنس مواد عایق حرارتی و ضد رطوبت استفاده کنید.

برای آنکه در هنگام جابجایی و ارسال کالا و محصولات خود از آسیب دیدن آنها جلوگیری نمایید باید بسته بندی صحیح و برچسب گذاری بر روی بسته بندی منقسم انجام دهید.

 

خرید کارتن منقسم

هم اکنون در بازار انواع مختلفی از کارتن‌های منقسم وجود دارد که با توجه به نوع محصول و کاربرد هر یک، می‌توانید دست به انتخاب بزنید. اما اگر موفق به پیدا کردن کارتن منقسم مورد نظر خود نشدید، می‌توانید با مراجعه به کارخانه‌های کارتن سازی، نوع کارتن مورد نظر را با ابعاد و جزئیات دقیق سفارش دهید.

 

ساخت کارتن‌های منقسم با استفاده از مواد حاصل از بازیافت کاغذ و مقوا است که دارای رنگ بندی‌های متفاوتی هستند که در دستگاه منقسم کارتن در ابعاد سفارشی تولید می‌شوند. این نوع از کارتن بسته بندی با قیمت بصرفه در بازار به فروش می‌رسد.

 

در هنگام سفارش کارتن به کارتن سازی‌ها، حتما از کیفیت مواد و تولیدات کارخانه اطمینان حاصل نموده و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.

برخی از کارخانه‌های کارتن سازی از چوب برای تهیه کاغذ استفاده می‌نمایند و برخی از ضایعات کارتن. محصولاتی که کاغذ آنها با استفاده از چوب ساخته شده است مقاومت و کیفیت بالایی دارند که البته قیمت انها نیز به نسبت بیشتر می‌باشد.

 

قیمت کارتن منقسم

کارتن منقسم چیست؟

قیمت کارتن منقسم مانند دیگر کارتن‌های بسته بندی به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارند که پس از مشخص شدن جزئیات سفارش محاسبه و اعلام می‌شود.

بطور کلی قیمت کارتن به عواملی همچون:

برای صرفه جویی در هزینه‌های خرید می‌توانید مستقیم از تولیدکنندگان خرید نموده و واسطه‌ها را حذف نمایید.

 

کارتن سازی کرج کمالشهر ( افراپک) تولیدکننده انواع کارتن معمولی، کارتن دایکاتی، کارتن لمینتی ۳ لایه، ۵ لایه و ۷ لایه با بروزترین تجهیزات کارتن سازی و نیروهای متخصص و باتجربه، آماده ارائه محصولات خود به نقاط مختلف کشور می‌باشد.

برای برقراری ارتباط تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایید؛ کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

برچسب‌ها:

مطالب مشابه

انواع پرکاربرد چاپ در صنعت کارتن سازی و بسته بندی

آشنایی با انواع پرکاربرد چاپ و اهمیت آن در صنعت بسته بندی

آنچه امروزه مورد توجه مصرف‌کنندگان کالا و محصولات قرار می‌گیرد، طراحی و چاپ بسته بندی است که به موجب آن، ارزش و فروش محصول، افزایش پیدا می‌کند. صنعت چاپ، صنعتی…

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 1
خواندن
کارتن فلکسویی

هر آنچه باید از کارتن فلکسویی بدانید!

کارتن یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نوع بسته بندی است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایجاد چاپ بر روی بسته بندی به میزان کارتن بسته بندی اهمیت…

  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • 51
خواندن
علامت خای روی بسته بندی

علامت‌‌های چاپی روی کارتن‌های بسته‌بندی به چه معناست؟

همه ما بارها علامت‌های روی کارتن‌های بسته‌بندی را دیده‌ایم. اما تاکنون به معنی و مفهوم این علائم توجه نکرده‌ایم. این علائم و نشانه‌های به کار رفته روی کارتن، هرکدام معانی…

  • ۲ مرداد ۱۴۰۲
  • 203
خواندن
کارتن ضد آب چیست؟

هر آنچه باید از کارتن ضد آب بدانید!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش بازار خرید و فروش تولیدکنندگان بسیاری از محصولات خود را به شهر یا کشورهای دیگر ارسال می‌نمایند که لازمه این امر، داشتن بسته بندی…

  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
  • 18
خواندن